Zagrożenia, na jakie narażone są felgi samochodowe

Felgi samochodowe niewątpliwie mają duże znaczenie dla ogólnej estetyki auta. Warto jednak pamiętać, że ich podstawowa rola jest zupełnie inna. Ich głównym zadaniem jest ochrona opon przed przetarciami. Poza tym służą do wentylacji układu hamulcowego. Podczas jazdy odprowadzają ciepło z szybko nagrzewających się elementów takich jak np. zaciski. W czasie codziennej eksploatacji auta felgi samochodowe są narażone na zabrudzenia oraz uszkodzenia. Zastanawiasz się, co może wpływać na ich wygląd i funkcjonalność? O tym, co niszczy felgi samochodowe oraz jak je zabezpieczać, piszemy w dzisiejszym artykule.

Wróg numer jeden – niewłaściwa eksploatacja pojazdu

Niewłaściwa eksploatacja samochodu może prowadzić do uszkodzenia felg. Skrzywienia i zarysowania nie tylko je szpecą, ale przede wszystkim sprawiają, że przestają pełnić swoje funkcje. Powodów uszkodzenia felg może być wiele. Mogą wynikać np. z nieuwagi lub braku umiejętności kierowcy. W tym przypadku mowa o odkształceniach i skrzywieniach, będących wynikiem np. najechania na krawężnik, gwałtownego zjazdu na pobocze czy też wjechania w dziurę. I o ile takich sytuacji możesz uniknąć, musisz wiedzieć, że mikrouszkodzenia mogą też powstawać z przyczyn niezależnych od Ciebie. Do takich można zaliczyć np. uderzenia piasku lub kamieni odpryskujących spod kół w czasie jazdy.

Zagrożenie numer dwa – zabrudzenia

Faktem jest, że felgi samochodowe brudzą się podczas jazdy. Zabrudzenia przede wszystkim wpływają na ich estetykę, niemniej przyczyniają się też do ich szybszego niszczenia. Widoczny brud jest najczęściej wynikiem zanieczyszczeń drogowych. Może też być efektem pylenia klocków hamulcowych podczas hamowania. Metaliczny pył z klocków nie jest łatwy do usunięcia. Istnieją jednak sposoby, dzięki którym można go uniknąć. W imię zasady, że „lepiej zapobiegać niż leczyć” najlepiej zdecydować się na zabezpieczenie felg. W Szczecinie taką usługę oferuje salon pielęgnacji pojazdów Deep Shine. Aplikacja powłoki ochronnej nie tylko stanowi skuteczną barierę przed pyłem z klocków hamulcowych, ale też kurzem i mikrozarysowaniami.