Jak zadbać o skórzane tapicerki, żeby ograniczyć ich zużycie?

Skórzane tapicerki w autach wywołują skojarzenia z luksusem i dodają prestiżu. Prezentują się niezwykle elegancko, a przy tym są miękkie i wygodne. Niestety, bez odpowiedniego zabezpieczenia skóry niszczą się podczas codziennej eksploatacji. Na przetarcia i pęknięcia szczególnie narażone są łączenia i boczki tapicerki. Zapobiec zniszczeniom może właściwa pielęgnacja. Jesteś posiadaczem skórzanej tapicerki w samochodzie? Zadbaj o nią i ciesz się jej nienagannym wyglądem na dłużej. Poniżej podpowiadamy, jak czyścić i impregnować skórzane obicia.

Zasady pielęgnacji skórzanych tapicerek

Podstawowa zasada pielęgnacji skórzanych tapicerek jest taka, by je regularnie odkurzać. Drobinki piasku i okruszki rysują powierzchnię skór, dlatego staraj się na bieżąco je usuwać. Plamy po jedzeniu również wycieraj od razu. Nie czekaj, aż zaschną, gdyż w przeciwnym razie trudniej będzie je wyczyścić. Zabrudzenia możesz usunąć przy użyciu wilgotnej szmatki. Lepiej zrezygnuj z chemii, jeśli nie masz w domu takiej, która jest przeznaczona do czyszczenia naturalnych skór. Materiał źle znosi kontakt z rozpuszczalnikami oraz preparatami o odczynie zasadowym. Przy trudnych do usunięcia zabrudzeniach warto pomyśleć o zleceniu czyszczenia profesjonalistom. W Szczecinie auto detailing, w tym pielęgnację skóry oferuje Salon pielęgnacji pojazdów Deep Shine.

Nasza oferta obejmuje zarówno okresowe czyszczenie skórzanej tapicerki, jak i jej impregnację. Zabezpieczenie skóry powłoką ochronną zapobiega wchłanianiu wilgoci i brudu w strukturę materiału. Dzięki temu pojawiające się w przyszłości zabrudzenia łatwiej usunąć przy użyciu zwilżonej wodą szmatki. Poza tym impregnacja chroni też tapicerkę przed przetarciami. Jak widzisz powodów do tego, by raz na kilka miesięcy poddać skórzaną tapicerkę impregnacji, nie brakuje. Jeżeli jednak nie podejmiesz właściwych kroków, będziesz musiał się liczyć z tym, że skóra się zniszczy. Bądź świadom, że rozległych pęknięć i zarysowań niekiedy nie da się już naprawić. Jeżeli regeneracja okaże się niemożliwa, jedynym wyjściem będzie ponowne obicie.